City tour, Glasgow en Super Bowl - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jorn Piersma - WaarBenJij.nu City tour, Glasgow en Super Bowl - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jorn Piersma - WaarBenJij.nu

City tour, Glasgow en Super Bowl

Door: Jorn

Blijf op de hoogte en volg Jorn

04 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Alweer ietsje langer dan een week geleden dat ik m'n laatste reisverslag gepost had en intussen alweer een hoop gebeurd.

Vorige week maandag (28 januari) heb ik bijvoorbeeld de ultieme toerist uitgehangen door in een open-top-bus een city tour door Edinburgh te doen. Hierdoor een hoop over Edinburgh te weten gekomen die niet in de boeken te vinden zijn en op een aantal plekken geweest waar ik anders nooit zou komen (wat ook het doel was van deze trip). De rest van de week vooral met school bezig geweest en natuurlijk de pub bezocht.

Hoewel we waren gewaarschuwd dat het tegen zou vallen, zijn we afgelopen zaterdag met een groep van tien mensen (drie Nederlanders, drie Amerikanen, een Porto Ricaan, een Australiër, een Canadees en een Duitser) op eigen initiatief naar Glasgow geweest. Hoewel deze industriestad inderdaad lang niet zo mooi bleek te zijn als Edinburgh, toch een heel leuke en gezellige dag gehad. Onder de foto's zijn bijvoorbeeld de grootste kerk van Schotland, het stadion van Celtic en een begraafplaats boven op een heuvel te zien, vanwaar we een prachtig uitzicht over de stad en het Schotse landschap hadden. Na bijna de hele dag in Glasgow te zijn geweest was het dan ook lekker om m'n bed in te duiken en zondag goed uit te slapen.

Gisteren was één van de belangrijkste dagen in het jaar voor de Amerikanen, namelijk de Super Bowl. Na eerst te vernikkelen van de kou tijdens het bezoeken van een American Football wedstrijd en te hebben geskypt met m'n ouders en Tessa die bij m'n ouders was gaan eten, afgesproken om met een grote groep in de pub naar de Super Bowl te gaan kijken. Was een leuke ervaring om met een groep Amerikanen de Super Bowl (vanuit de pub) meegemaakt te hebben.

Niet alle foto's die ik heb gemaakt staan tussen de foto's die getoond worden onder dit reisverslag. Klik daarom ook gerust even op het kopje foto's in het menu links en klik daarna op de foto's van dit verslag om echt alle foto's te zien! Verder is de capaciteit van foto's op de site maar klein, waardoor ik niet alle gemaakte foto's op de site kan zetten. Mocht je geïnteresseerd zijn in meer foto's, dan laat ik die als ik terug ben in Nederland gerust zien!